Tlačítko je jeden z nejčastějších prvků uživatelského rozhraní. Typicky se využívá pro akce, jako je například odeslání formuláře, potvrzení dialogu a tak dále.

Tlačítko je známý prvek z běžného světa. Často s ním interagujeme, například pokud chceme zmáčknout domovní zvonek, zapnout televizi dálkovým ovladačem nebo provést nějakou akci na herním ovladači.
Poznámka – pro procházení mezi stránkami, pokud nejde například o odeslání formuláře nebo akce pro přidání, atp. se typicky využívá Odkaz.
Jak vypadá
- Obsahuje popisek akce, ke které slouží
- Může být doplněné Ikonou

Stavy



Stavové tlačítko
V dnešních době interaktivního webu se stále časteji používá stavové tlačítko, tzv. Stateful Button. To ukazuje průběh dané akce.
Například pokud máte tlačítko pro odeslání formuláře, tlačítko bude ve výchozím stavu nazýváno například Odeslat.

Stavové tlačítko funguje jako zpětná vazba o tom, co se děje v dosahu pozornosti člověka, který danou akci spustil. (Jeho centrální bod pozornosti byl právě na daném tlačítku a ihned tak může zaregistrovat, co se děje.)
Příklady
Tlačítko pro spuštění dané hry Tlačítko pro vypnutí synchronizace profilu mezi zařízeními Tlačítko pro nahrání knížky do knihovny Nastavení Bluetooth v macOS Tlačítko pro přidání tweetu Tlačítko pro potvrzení dialogového okna
Reference
- Jak na podobu a pozici tlačítek u formulářů najdete v knížce Web Form Design
- Imperative Controls v knize About Face 3
- Článek Make sense of rounded corners on buttons o tom, zda mít zaoblená nebo hranatá tlačítka