Chcete zjistit, jak účastníci testování vnímali jednotlivé úkoly co se týče složitosti? Pak se jich zeptejte pomocí této jednoduché metody.
Metoda Single Ease Question (SEQ) je velice jednoduchá. Jak už z názvu můžete poznat, jedná se o jednu otázku s hodnocením na škále 7 bodů.

V podstatě se lidí po dokončení nějakého úkolu zeptáte Celkově, jak složitý nebo snadný vám připadal tento úkol? necháte je ohodnotit na 7 stupňová škále od Velice složitý po Velice jednoduchý.
Ač otázka vypadá jednoduše a můžete mít pocit, že se ptáte na to podobné, je velice užitečné využívat právě dané znění jako standardizovanou formu otázky napříč různými studiemi, abyste mohli efektivně získané výsledky porovnávat a pracovat s nimi.
Díky této jednoduché otázce získáte celkem jasnou představu o tom, jak lidé vnímají složitost daného úkolu, respektive provedení daného řešení.
Jak na to
- Po každém úkolu v rámci testování použitelnosti se lidí zeptejte, jak složitý nebo jednoduchý vnímají daný úkol.
- Pokud lidé daný úkol ohodnotí níže než 5, zeptejte se proč jej tak vnímají, což vám poskytne detailnější vhled než jen číselné hodnocení.
Co se týče vyhodnocení, máte několik možností:
- Udělejte z hodnocení jednotlivých úkolů průměry a porovnejte je od nejhůře hodnoceného po nejlepší. Díky tomu identifikujete příležitosti pro zlepšení.
- Pokud svůj produkt pravidelně testujete s využitím stejných úkolů a kontinuálně produkt zlepšujete, hodnocení si ukládejte a sledujte změny v čase.
- Vypočítejte průměrné hodnocení pro jednotlivé úkoly a podle škály na níže uvedeném obrázku odhadněte podle výsledného SEQ skóre pravděpodobnost míry splnění daného úkolu a jak dlouho bude lidem pravděpodobně trvat.

Jak píše Jeff Sauro na webu MeasuringU.com (viz reference níže) a jak jste si mohli zažít například při testování použitelnosti, lidé mohou mít tendence hodnotit úkoly jednoduché i v případě, kdy se jim jej nepodařilo splnit, nebo měli s plněním velké problémy. Takové hodnocení se podle níže odkazovaného článku stává pouze ve 14% případů. Je potřeba myslet na to, že měření „vnímaných pocitů“ není vždy spojené s danou skutečností.
Podle autorů na MeasuringU.com je průměrné hodnocení 5.3 až 5.6. Podle toho můžete porovnávat, jak si stojíte v rámci vnímané složitosti, tedy kvalita řešení a identifikovat příležitosti ke zlepšení.