Když během vašeho designového sezení vymyslíte určité množství nápadů a potřebujete se mezi nimi nějak rozhodnout, zkuste využít tuto metodu.
Výběr nápadů není vhodné nijak uspěchat a není potřeba hned přemýšlet o jejich proveditelnosti. Na chvilku se o nápadech zamyslete, zhodnoťte je a zkuste 1 až 2 nápady rozdělit do každé z následujících 4 kategorií:
- Rational (rozumné) – taková ta rozumná volba, nápady nikoho neurazí, ale také příliš nepotěší
- Delightful (potěšující) – dané nápady pravděpodobně ostatní lidi potěší
- Darling (drahoušek) – dané nápady opravdu hodně oceňujete a vidíte v nich určitý potenciál
- Long Shot (pokus) – takové nápady, které můžete zkusit, ale nevidíte v nich příliš velký potenciál
Vlastně jde o to, abyste nápady rozdělili do kategorií od těch obvyklých až po ty, co mohou přinést nějakou konkrétní inovaci.
Nástroje
Pokud potřebujete hlasovat online (např. pracujete Remote), může se vám hodit některý z následujících nástrojů:
Reference
- Four Categories Method na Interaction Design Foundation