Přijít s novými nápady může být někdy složitější. Lidé mají různé obavy, že jejich nápady nebudou dobré a tak třeba vyčkávají a nebo své nápady zbytečně předem odsoudí. Díky této metodě můžete tyto bariéry snadno odbourat.
Cílem této metody je vlastně odbourat strach lidí, že jejich nápady nebudou dost dobré. Místo dobrých nápadů tedy volá po tom začít s tím nejhorším a hledat ty opravdu špatné (nejhorší) nápady.
Lidé se tak budou moct bezestrachu zapojit, že by někdo jejich nápady soudil, protože nejde o to vymyslet to nejlepší. Zároveň se jejich mozek trochu rozproudí – takže tato metoda je skvělé cvičení před větší ideací.
Zároveň můžete díky této metodě objevit spoustu zajímavých nápadů, které by vás jen tak nenapadly.
Jak na to
Na začátku je vhodné představit problém, který chcete řešit a všechny účastníky do něj uvést – včetně konkrétních cílů, zjištění z výzkumu, atp.
Pak už je potřeba jen:
- Objasnit účastníkům cíl workshopu a proč hledat špatné či hloupé nápady
- Účastníky co nejvíce podporovat v hledání špatných nápadů – je super, pokud to budou klidně i nesmysly a lidé se budou smát, pomůže jim to se uvolnit a přemýšlet dál a více
- Snažit se vymyslet co nejvíce možných nápadů
U jednotlivých nápadů se snažte přijít na to, co je dělá špatnými. Díky tomu je poté můžete vzít a zamyslet se nad tím, jak z nich udělat nápady dobré.
Reference
- Jak hledání toho nejhoršího nápadu může vést k nalezení toho nejlepšího na Inc.com
- Udělejte to jinak: hledejte špatné nápady na UX Collective
- Worst Possible Idea na Interaction Design Foundation