Challenge Assumption

Hledáte nějaké řešení a potřebujete pomoct s novými nápady? Pak zkuste tuto metodu.

Lidé mají tendence přemýšlet v rámci toho, co známé, co si myslíme (nebo předpokládáme) že je možné. To nás často blokuje v tom přinést nějaké nové nápady nebo inovaci.

Například si lidé dlouho mysleli, že nelze létat se strojem těžším než vzduch. Dnes přitom běžně létame a pomalu se chystáme dobývat vesmír.

Lidé se bojí změn a složitějších výzvev. Proto když chceme přinést nějaké zajímavé řešení, neměli bychom se spokojit s tím, co je dáno, jak se na věci díváme a nebo co předpokládáme.

Metoda Challenge Assumption se hodí pro případy, kdy:

  • Hledáme nové řešení a chceme se ujistit, že bude v něčem inovativní a přinese konkrétní hodnotu.
  • Cítíme, že jsme se u řešení zasekli ve stereotypech a nikam jej neposouváme.

Vlastně jde o to se ptát na trochu provokativní otázky, například:

  • Je potřeba, aby mělo auto kola?
  • Musí být televize hranatá?

A díky nim se na problém podívat z jiného úhlu a hledat alternativy.

Osobní poznámka – U této metody je být potřeba trochu opatrný a nebýt příliš agresivní. Lidé by vás mohli mít za „trolly“, právě kvůli tomu, že je někde těžké přemýšlet nad problémy trochu jinak.

Reference

Napsat komentář