Hledáte nějaké řešení a potřebujete pomoct s novými nápady? Pak zkuste tuto metodu.
Lidé mají tendence přemýšlet v rámci toho, co známé, co si myslíme (nebo předpokládáme) že je možné. To nás často blokuje v tom přinést nějaké nové nápady nebo inovaci.
Například si lidé dlouho mysleli, že nelze létat se strojem těžším než vzduch. Dnes přitom běžně létame a pomalu se chystáme dobývat vesmír.
Lidé se bojí změn a složitějších výzvev. Proto když chceme přinést nějaké zajímavé řešení, neměli bychom se spokojit s tím, co je dáno, jak se na věci díváme a nebo co předpokládáme.
Metoda Challenge Assumption se hodí pro případy, kdy:
- Hledáme nové řešení a chceme se ujistit, že bude v něčem inovativní a přinese konkrétní hodnotu.
- Cítíme, že jsme se u řešení zasekli ve stereotypech a nikam jej neposouváme.
Vlastně jde o to se ptát na trochu provokativní otázky, například:
- Je potřeba, aby mělo auto kola?
- Musí být televize hranatá?
A díky nim se na problém podívat z jiného úhlu a hledat alternativy.
Osobní poznámka – U této metody je být potřeba trochu opatrný a nebýt příliš agresivní. Lidé by vás mohli mít za „trolly“, právě kvůli tomu, že je někde těžké přemýšlet nad problémy trochu jinak.
Reference
- How Challenging Assumptions Every Day Improves Problem Solving na Omegaadvisors.com
- Zajímavé zamyšlení o Challenge Assumptions v rámci Leadershipu na Corwin.com
- Návod na používání Challenge Assumptions od Interaction Design Foundation